TİCARET MESLEK LİSELERİ ÖĞRENCİLERİNİN
İŞLETME MESLEK EĞİTİMLERİNE YÖNELİK
BİR TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ
İŞLETME MESLEK EĞİTİMLERİNE YÖNELİK
BİR TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Yrd. Doç. Dr. M. SABRİ KOCAKÜLAH
ERKAN DURAN
ERKAN DURAN
ÖZET
Bu çalışmanın amacı, Ticaret Meslek Liseleri öğrencilerinin, işletmelerdeki meslek eğitimlerine ilişkin tutumlarını ortaya koyabilecek bir ölçek geliştirebilmektir. Araştırma, Balıkesir il merkezinden 2 ve Edremit ilçe merkezinden 1 olmak üzere toplam 3 Ticaret Meslek Lisesi’nde yapılmıştır. Araştırmaya katılan her bir öğrenciden; işletme meslek eğitimlerine ilişkin tutumları ile ilgili 5’li Likert tipi ölçeğe sahip anket formunu doldurmaları istenmiştir. Araştırmanın deneme uygulamasında 287 öğrencinin verileri değerlendirmeye alınmıştır. Sözü edilen anket formları ile araştırma verileri toplanarak; SPSS 12.0 İstatistik Paket programı yardımıyla veriler üzerinde madde analizi, faktör analizi ve güvenirlik hesaplamaları yapılarak 15 maddelik Ticaret Meslek Liseleri Öğrencilerinin İşletme Meslek Eğitimlerine Yönelik Tutum Ölçeği hazır hale getirilmiştir. Toplanan verilere göre, ilgili tutum ölçeğini 3 faktör açıklamaktadır. Bu faktörlere: “meslek eğitimi tatminliği”, “çalışma ortamı” ve “işletmenin, meslek eğitimine bakış açısı” isimleri verilmiştir.
Anahtar Sözcükler: Ticaret Meslek Lisesi, işletme meslek eğitimi, tutum ölçeği, faktör analizi
Tam metni indirmek için buraya tıklayınız.
Not: Bu makale, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi'nde yayımlanmıştır. Yıl: 2007, Sayı: 2.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder